رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد

تصویب نهایی قانون جامع حمایت از معلولان در اردیبهشت آینده

رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد

رئیس سازمان بهزیستی کشور از اتمام مرحله اصلاح و بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تا اردیبهشت سال آینده خبر داد.

همایون هاشمی افزود: به منظور اجرای کامل قانون جامع حمایت از معلولان که طی چندین سال گذشته به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده، باید اصلاحاتی در چند ماده آن انجام شود و همچنین مواردی نیز به آن افزوده شود.

     به گفته وی، به همین دلیل مدتی است که کمیته ای با حضور کارشناسان و متخصصان و همچنین نمایندگان دستگاه های مرتبط در سازمان بهزیستی تشکیل شده است و هم اکنون در حال تدوین پیش نویس اصلاحیه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان هستیم.

     رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: پیشنهادات مختلفی در این پیش نویس ارائه شده که یکی از آنها این است که وزیر کشور به عنوان رئیس کمیته مناسب سازی تعیین شود و همچنین رئیس سازمان بهزیستی نیز به عنوان دبیر کمیته در نظر گرفته شود.

     هاشمی افزود: در صورت تصویب این موارد، 16 ماده قانون جامع حمایت از حقوق معلولان با سرعت بیشتری اجرا می شود.

     وی اظهار داشت: پس از اتمام این مرحله از اصلاح قانون، قانون جامع حمایت از حقوق معلولان اردیبهشت ماه برای تصویب نهایی به هیات دولت ارائه می شود.

     چندی قبل رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان مجلس عنوان کرده بود که باید قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، بازنگری و بخش هایی از آن اصلاح شود و بهتراست برای برطرف کردن بار مالی این قانون، لایحه ای از دولت به مجلس آورده شود.

     فاطمه آلیا گفته بود بهزیستی می تواند پس از رفع اشکالات و اصلاحات انجام شده در قانون جامع معلولان، این لایحه را به صورت طرح دوفوریتی یا یک فوریتی به مجلس بیاورد تا ما نیز در فرصت باقیمانده تا پایان این مجلس هر چه سریع تر اقدامات لازم را برای تصویب آن انجام دهیم.

منبع

 روزنامه ایران، شماره 5021 به تاریخ 8/12/90، صفحه 14 (جامعه)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد