یونان در مصاف با جزیره نابینایان!

جهان > اروپا  - همشهری‌آنلاین:

دولت یونان در پی بحران شدید مالی در این کشور طی اقدامی نمادین موضوع جزیره زاکینتوس (zakynthos) مشهور به جزیره نابینایان را رسانه‌ای کرد.

به گزارش وال استریت ژورنال، جزیره زاکینتوس که به نسبت جمعیت خود، بیشترین تعداد نابینای اعلام شده یونان

 را در خود جای داده است، مورد سوء ظن وزارت بهداشت این کشور قرار گرفت.

به نوشته این منبع، از 39000 هزار سکنه جزیره، تا کنون 700 نفر ماهانه کمک هزینه معلولیت برای نابینایی دریافت می‌کردند که در بین آنان یک راننده تاکسی و یک شکارچی پرندگان نیز وجود داشت!

پس از بازنگری دولت در پرونده‌های تأمین اجتماعی و انجام تحقیقات گسترده، مشخص شد که فقط در جزیره زاکینتوس، از 700 نابینای اعلام شده، 650 نفر کاملاً سالم بوده و 50 نفر باقیمانده تنها مشکل کم بینایی داشتند.

جالب اینکه دیونیزیوس گاسپاروس شهردار جزیره پس از عزل از مقام خود با جار و جنجال زیاد چشم پزشک شهر را مقصر دانست. سکنه ناراضی و خشمگین جزیره نیز به شهردار جدید حمله‌ور شدند.

مارکوس بولاریس وزیر بهداشت یونان مدعی شد که تا کنون 36000 تقلب از این قبیل را کشف کرده است. وی اظهار امیدواری کرد که بازنگری‌های او بتواند 110 میلیون یورو صرفه‌جویی اقتصادی ایجاد کند، مبلغی که در مقابل دوازده میلیارد صرفه‌جویی تحمیلی اتحادیه اروپا بسیار ناچیز به نظر می‌رسد.

گفتنی است بخشی از مردم یونان که با توسل به ادعاهای کذب بیماری و معلولیت، راه نجاتی برای خود از مهلکه فقر می‌جویند، در برابر این گونه اصلاحات دولت به شدت مقاومت می‌کنند.

منبع همشهری online

کد مطلب: 165206

زمان انتشار: شنبه 19 فروردین 1391 - 18:53:36

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد