فرهادی: مشکل استخدام فارغ التحصیلان تربیت معلم حل شد

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش از استخدام سه هزار و 900 فارغ التحصیل دختر و پسر دانشگاه تربیت معلم خبر داد.

علی فرهادی در گفت وگو با مهر افزود: فارغ التحصیلان دختر و همچنین پسرهایی که مشکل سربازی ندارند برای سال تحصیلی جدید در آموزش و پرورش استخدام می شوند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از فارغ التحصیلان تربیت معلم از رتبه های بالایی برخوردار هستند افزود: آموزش و پرورش نامه نگاری های لازم را برای دانشجویان پسری که مشکل سربازی دارند با ستاد نیروهای مسلح انجام داده است تا این دانشجویان خدمت سربازی خود را به عنوان سرباز معلم در دانشگاه باشند.

به گفته فرهادی، چنانچه نیروهای مسلح قبول کند که این دانشجویان می توانند به عنوان سرباز معلم در دانشگاه تربیت معلم تحصیل کنند، مشکل آنها برطرف شده و در غیر این صورت کار از دست آموزش و پرورش خارج است.

فرهادی با بیان این که پرداخت حق بیمه طلایی بسیار بالاتر از بیمه آتیه سازان است، تصریح کرد: بر همین اساس وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد به منظور رفاه حال بازنشستگان، حاضر است علاوه بر پرداخت حق بیمه آتیه سازان و همچنین پرداخت مابه التفاوت بیمه طلایی به بیمه ایران، تمامی بازنشستگان را بیمه طلایی کند.

به گفته وی، هم اکنون آموزش و پرورش و همچنین بیمه ایران هیچ مشکلی در این زمینه ندارد و تنها سازمان بازنشستگی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعلام کرده اند که با توجه به وجود موانع و مشکلات قانونی نمی تواند آن را اجرا کند و باید مبلغ هفت هزار و 100 تومان، به بیمه آتیه سازان حافظ برای بیمه تکمیلی فرهنگیان پرداخت شود.

روزنامه کیهان، شماره 20216 به تاریخ 3/3/91،صفحه 15 (حوادث)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد