چند کلام عاشقانه

چند کلام عاشقانه

 نگذار ذهنت بر قلبت حکمرانی کند ...

 

 عشق حقیقی مثل روح است ، افراد زیادی درباره ی آن صحبت می کنند ، ولی تعداد معدودی آن را دیده اند .

 

 کلید قلب ، زندگی و روح من ... همه در دستان اوست . او مالک آن است فقط باید کلید را بچرخاند و بگذارد تا با تمامی شور و عشقم او را در بر گیرم.

 

زندگی را بی عشق سپری کن غم بزرگی است . اما این تقریبا برابر است با غمی که زندگی را ترک کنی بدون اینکه به کسی که عاشقش هستی بگویی که دوستش دارید .

 

گاهی قلب چیزی را می بیند که چشم ها قادر به دیدن آن نیستند .

 

 عشقی را داشتن و آن را از دست دادن بهتر از این است که هرگز عشقی نداشته باشی .

 

 هر کدام از ما چون فرشته ای با یک بال است . و تنها زمانی قادر به پرواز خواهیم بود که در آغوش هم باشیم .

 

 کسانی وارد زندگی ما می شوند و به سرعت بیرون می روند . افرادی برای لحظه ای کوتاه می آیند و جای پایشان بر روی قلب ما باقی خواهد ماند و ما هرگز دیگر آن فرد

قبلی نخواهیم بود .

 

 مرد با چشم هایش عاشق می شود و زن با گوش هایش .

 

 لذت عشق زمانی است که آن را نثار می کنی بیشتر از زمانی است کهن دریافتش می کنی .

 

 طریق دوست داشتنی هر چیز این است که بدانی ممکن است آن را از دست بدهی .

همانطور که به زیبایی تو خیره شده ام ، با خود می اندیشم ، هرگز فرشته ای را دیده ام که در ارتفاعی چنین پایین پرواز کند .

 

 نمی توانم به تو نشان بدهم که دوستت دارم . زمان این را نشان خواهد داد .

 

 اگر بتوانم مانع شکستن یک قلب شوم ، زندگی ام بیهوده نبوده است .

 

عشق را بشناس تا شادی را بشناسی . بدون عشق ، شادی وجود ندارد .

 

زیبایی را با چشمانی زیبا بین می توان دید .

 

هر چیز زیبا و جذاب خوب نیست ولی هر چیز خوبی ، زیباست .

 

 عشق ناپخته م یگوید : من تو را دوست دارم زیرا به تو نیاز دارم . عشق پخته می گوید : من به تو نیاز دارم زیرا دوستت دارم .

 

 

عشق زمانی واقعی است که از قلب انسان برخیزد نه زمانی که بر زبان جاری شود .

 

تا زمانی که دل شکسته نشوی عشق را نخواهی آموخت .

 

 به ندای قلبت گوش کن ، زیرا از حقیقت آگاه است .

 

 عشق ، سازی است که نوای دوستی سر می دهد .

 

 امروز تو را بیشتر از دیروز ولی کمتر از فردا دوست دارم.

 

گر خودت را دوست نداشته باشی چگونه می توانی دیگران رادوست بداری؟

 

وقتی مرد جوانی شکایت می کند که زنی قلب ندارد علامت مطمئنی است که ان زن قلبش را ربوده است.

 

می توان در یک ان عاشق شد.رها شدن از عشق است که زمان می طلبد.

 

عشق...مانند شن روان است.اگر به ان چنگ بزنید از میان دستان شما خواهد لغزید. به ارامی پیمانه ای از ان بردارید تا روح شما را لبریز کند. همچنانکه شن در جستجوی

پر کردن فضای خالی دستان شماست.

 

عشق عمل بی پایان بخشش است. یک نگاه محبت امیز که عادت می شود.

 

صدای یک بوسه به بلندای صدای گلوله ی توپ نیست اما انعکاس ان مدت زیادی باقی خواهد ماند.  

معلولان دیگر ناتوان نیستند

                                معلولان دیگر ناتوان نیستند

                                راه اندازی سیستم های حمل و نقلی ویژه جانبازان و

                                معلولان در تهران

                                لازمه تردد آسان و ایمن جانبازان و معلولان در شهر

                                فراهم آوردن زیرساخت ها و بسترهای مناسب است که

                                باید از مدت ها قبل تمهیدات آن اندیشیده می شد. از

                                آن جمله توجه طراحی معابر شهری و یا تامین وسایل

                                نقلیه موردنیاز این افراد است که در دوره های قبلی

                                مدیریت شهری توجهی به آن نشده است. اما حالابا

                                تمهیدات فراهم شده می توان گفت، معلولان و

                                جانبازان تهرانی برای تردد در شهر کمتر با مشکل

                                مواجهند. بدون شک شهر ما امروز فاصله زیادی با یک

                                شهر استاندارد و مناسب برای جانبازان و معلولان

                                دارد اما همین شهر هم فاصله زیادی با چند سال قبل

                                خود گرفته است. امروز ما شاهد تردد اتوبوس های

                                ویژه جانبازان و معلولان هستیم که در سال های

                                گذشته تنها یکی دو صندلی از اتوبوس ها آن هم نه در

                                تمام وسایل نقلیه عمومی به این افراد اختصاص می

                                یافت که نشان از توجه مدیریت شهری در حوزه حمل و

                                نقل به معلولان و جانبازان دارد تا عدالت اجتماعی

                                را در این خصوص نیز به منصه ظهور بگذارد. در این

                                گزارش مدیران ناوگان های حمل و نقل عمومی اقدامات،

                                برنامه ها و مشکلاتشان در امر حمل و نقل ویژه

                                جانبازان و معلولان را این طور به شهرنوشت گفتند.

                                   

                                    دولت باید به تعهداتش عمل کند تا بتوان خدمات

                                بهتری ارائه داد

                                    علی محمد قلی ها با پرداختن به اینکه امروز

                                سیستم مترو از کمبود واگن ها به دلیل عدم ترخیص به

                                موقع آنها رنج می برد، گفت: این کمبود در خدمت

                                رسانی ما به جانبازان و معلولان اثرگذار خواهد بود

                                هر چند که تا به حال هم اقدامات مناسبی در این

                                زمینه انجام داده ایم. مترو با ظرفیت جابه جایی

                                2/5 میلیون نفر در طول روز به عنوان تنه اصلی در

                                ناوگان حمل و نقل عمومی مطرح است. امروزه کمتر

                                شهروندی پیدا می شود که از مترو استفاده نکند اما

                                این سامانه به همان اندازه که متعلق به شهروندان

                                است، متعلق به قشر جانباز و معلول نیز است چرا که

                                آنها هم شهروند همین شهرند.

                                     مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران ادامه

                                داد: مترو تهران یک سامانه نوپاست. این در حالی

                                است که در مدت زمان احداث این سامانه در سال های

                                ابتدایی تمهیدات خاصی برای اقشار ویژه جامعه مانند

                                جانبازان و معلولان اندیشیده نشده بود. از طرفی

                                امروز متروی تهران با مشکل تامین هزینه ها مانند

                                هزینه برق، اورهال و تعمیرات واگن ها، تجهیز و

                                تامین قطعات و همچنین هزینه های ناشی از سهمیه

                                بندی سوخت و اجرای قانون هدفمندی یارانه ها مواجه

                                است. این در شرایطی است که دولت همچنان از پرداخت

                                هزینه ها به طور کامل خودداری می کند. با همه این

                                شرایطی نامناسب، اما مجموعه قطار درون شهری از

                                وظیفه اش غافل نمانده و تا آنجا که امکان داشته

                                برای افراد کم توان تسهیلات لازم را فراهم آورده

                                است. یکی از این تسهیلات تجهیز ایستگاه ها به

                                سامانه مسیریاب برای نابینایان است.

                                    وی با پرداختن به تجهیز 12ایستگاه مترو به

                                مسیریاب نابینایان گفت: تمامی ایستگاه های جدید

                                برای استفاده معلولان مناسب سازی شده است. 12

                                ایستگاه مترو به مسیرهای راهنمای معلولان و

                                نابینایان مجهز شده تا برای حرکت درون ایستگاه ها

                                مشکلی نداشته باشند. در کنار آن، تلاش شده تا تمام

                                ایستگاه ها به آسانسور و پله برقی مجهز شوند تا در

                                هنگام ورود و خروج نیز معلولان و جانبازان به

                                راحتی بتوانند از شبکه مترو استفاده نمایند.

                                    قلی ها افزود: برای ایستگاه های در دست احداث

                                100 تا 150 آسانسور در نظر گرفتیم که در حال اجرا

                                هستند. این ایستگاه ها همچنین مجهز به رمپ های

                                ویژه معلولان و جانبازان است و در طراحی های

                                ایستگاه ها بر این موضوع تاکید شده است. اما باید

                                گفت متاسفانه امروز امکانات لازم را برای آنکه

                                ایستگاه هایی که در گذشته احداث شده است، اصلاح و

                                مناسب سازی شوند، در اختیار نداریم.

                                   

                                    اتوبوس های ویژه برای تردد جانبازان و معلولان

 

                                    مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اعلام اینکه

                                در سال 91، 700 تا 1000 دستگاه اتوبوس کف کوتاه که

                                دارای دو در راست و چپ است، وارد ناوگان می شود،

                                بیان داشت: با ورود این اتوبوس ها خدمت رسانی ما

                                به شهروندان و بویژه جانبازان و معلولان افزایش می

                                یابد، البته اگر شرایط کنونی اجازه دهد. پیمان

                                سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با پرداختن

                                به اینکه تا قبل از دوره فعلی مدیریت شهری ساختار

                                مهندسی ترافیک در شهر تهران برای جانبازان و

                                معلولان وجود نداشته، گفت: از سال 84 همزمان با

                                آغاز دوره جدید مدیریت شهری بود نگاه ویژه ای به

                                جانبازان و معلولان شد. نمونه اش را می توان به

                                مناسب سازی معابر و نیز فراهم آوردن امکانات حمل

                                ونقلی برای این قشر از جامعه ذکر کرد. وی در ادامه

                                به ورود 10دستگاه اتوبوس ویژه معلولان به ناوگان

                                اتوبوسرانی تهران پرداخت و افزود: این اقدام نیز

                                در سایه همان نگاه ویژه به جانبازان و معلولان

                                میسر شد. این اتوبوس ها که براساس استانداردهای

                                روز دنیا آماده سازی و تجهیز شده است، وارد ناوگان

                                اتوبوسرانی شده که امیدواریم بتوانیم به نقطه ای

                                برسیم که در هر خط حداقل چند دستگاه اتوبوس ویژه

                                معلولان در خطوط خدمات رسانی کنند. سنندجی در

                                تشریح خدمت رسانی این اتوبوس ها ابراز داشت: سرویس

                                دهی این اتوبوس ها به صورت رایگان است اما نه بدان

                                صورت که در خطوط اتوبوس های تندور وجود داشته

                                باشند. این اتوبوس ها با هماهنگی سازمان ها و

                                ارگان های ذیربط اقدام به جابه جایی جانبازان به

                                مراکز درمانی و یا شرکت در مراسم مذهبی و... می

                                کنند. سنندجی در ادامه با بیان اینکه مناسب سازی

                                اتوبوس ها تنها برعهده شهرداری تهران نیست، گفت:

                                مناسب سازی تمامی اتوبوس های شهر تهران تنها

                                برعهده شهرداری تهران نیست اما تمامی اتوبوس های

                                دوکابینی که توسط شهرداری خریداری می شود، برای

                                معلولان مناسب است. قرار است امسال 700 تا یک

                                هزاردستگاه از اتوبوس های جدید دو کابین که دارای

                                کف کوتاه و دو در در دو سمت است، تهیه کنیم که این

                                مهم برای سهولت سوار شدن جانبازان و معلولان بسیار

                                حائز اهمیت است.

                                   

                                    در تعیین نوع تاکسی ها کسی نظر ما را نمی پرسد

                                    مدیر عامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی

                                هم بااشاره به اینکه خودروهایی که برای تاکسیرانی

                                مورد استفاده قرار می گیرند مناسب افراد کم توان

                                جسمی نیستند، بیان داشت: تاکسی های ما برای جابه

                                جایی شهروندان عادی هم مناسب نیستند. ضمن اینکه

                                تاکسی ویژه ای هم برای این امر طراحی نشده است.

                                متاسفانه در تعیین نوع خودر وهایی که در ناوگان

                                تاکسیرانی مورد استفاد ه قرار می گیرد کسی نظر

                                مجموعه تاکسیرانی را نمی پرسد. محمد احمدی بافنده

                                با پرداختن به ویژگی های یک خودرو مناسب جهت تاکسی

                                ویژه جانبازان و معلولان گفت: خودرویی در اروپا می

                                تواند تاکسی باشد که قادر باشد استانداردهای اروپا

                                را رعایت کند. به عنوان مثال قادر به جابه جایی

                                معلولان باشد. همچنین باید طول و عرض خودرو با

                                توجه به عرض معابر، درجه حرارت، میزان رطوبت، شیب

                                معابر و درجه اختلاف سطح طراحی شود. در حالی که

                                پراید که به عنوان تاکسی فعال است، در تمام شهرهای

                                ایران و در شرایط مختلف و تنها با یک مد حمل و

                                نقلی اقدام به جابه جایی مسافران می کند. در چنین

                                شرایطی سازمان تاکسیرانی چه می تواند بکند تا تردد

                                جانبازان و معلولان راحت تر شود؟ وی در ادامه بیان

                                داشت: با وجود همه این کمبود ها بنا داریم یک شرکت

                                ویژه تاکسیرانی برای جانبازان و معلولان راه

                                اندازی کنیم که تاکسی های آن از نوع تاکسی ون بوده

                                که مجهز به بالابرهای مخصوص باشد. این تاکسی ها

                                مخصوص جانبازان ویلچری است و برای جابه جایی آنان

                                به مراکز درمانی در نظر گرفته شده است. البته

                                سازمان تاکسیرانی تا به امروز هم اقدامات مناسبی

                                در این حوزه انجام داده است و تعدادی از ون های

                                مناسب سازی شده را در اختیار نهاد ها و مراکز

                                درمانی ویژه جانبازان قرار داده است.

                                   

                                    

                                 روزنامه رسالت، شماره 7583 به تاریخ 18/4/91،

                                صفحه 22 (شهری)

بروز اختلالات تطابقی چشم

                                بروز اختلالات تطابقی چشم باتماشای مداوم صفحات  نمایشی

                                    دبیر علمی پنجمین کنگره جامعه اپتومتری ایران

                                با بیان اینکه تماشای مداوم صفحات نمایشی موجب

                                بروز اختلالات تطابقی چشم می شود، گفت: سرخی مزمن

                                چشم، یکی از مهم ترین نشانه های ابتلابه اختلال

                                تطابقی چشم است.

                                    به گزارش روابط عمومی جامعه اپتومتری ایران،

                                دکتر ابراهیم جعفر زاده پور با بیان اینکه مهم

                                ترین عملکرد سیستم بینایی، حس بینایی است، گفت:

                                هرگونه اشکال در بینایی نشانگر ضعف در عملکرد این

                                سیستم است.

                                    وی عیوب انکساری را در ردیف شایع ترین مشکلات

                                بینایی قرار داد و عنوان کرد: بخشی از مشکلات

                                بینایی نیز ناشی از اختلالات ساختاری و بیماری های

                                چشم است. با این حال عیوب انکساری عمده ترین علت

                                مراجعه به اپتومتریست هاست که از جمله آنها می

                                توان به دوربینی، نزدیک بینی، پیرچشمی و

                                آستیگماتیسم اشاره کرد.

                                    به گفته دانشیار گروه اپتومتری دانشگاه علوم

                                پزشکی تهران تجویز عینک و عدسی های تماسی، راهکار

                                مناسبی برای بازگرداندن دید مناسب برای این دسته

                                از بیماران است. دبیر علمی پنجمین کنگره جامعه

                                اپتومتری با اشاره به آسیب های چشمی ناشی از

                                تماشای صفحات نمایش، گفت: این آسیب ها به سه بخش

                                تقسیم می شوند: بخشی از این آسیب ها مربوط به

                                پرتوهای ساطع شده از صفحات نمایشی هستند. البته

                                این مشکل در صفحات جدید نمایشی کمتر شده است. با

                                این حال برای رفع عارضه های ناشی از تابش این اشعه

                                ها عینک هایی با عنوان «کاهش دهنده گلر» تجویز می

                                شوند که می توانند سطح روشنایی و درخشندگی را در

                                حد مناسب چشم ایجاد کنند.

                                    جعفرزاده پور دومین آسیب احتمالی به چشم را

                                ناشی از نگاه کردن طولانی به صفحات نمایشی دانست و

                                گفت: این مورد باعث بروز اختلال تطابقی یا حرکتی

                                چشم شده و با سردرد، خستگی چشم، آبریزش، سرخی و

                                درد کره چشم همراه است.

                                    این متخصص بینایی سنجی با بیان اینکه برخی

                                اشخاص که به مدت طولانی با کامپیوتر سر و کار

                                دارند، ممکن است دچار اختلال تطابقی شوند که سرخی

                                چشم بارزترین نشانه آن است، گفت: این افراد بدون

                                آنکه استراحت کافی به چشم شان داده باشند و شرایط

                                مناسبی را برای کار خود فراهم کرده باشند، از

                                صفحات نمایشی استفاده می کنند. بررسی های تطابقی

                                این اختلالات را مشخص می کند. استفاده از عینک

                                «پریزماتیک» و تمرینات بینایی در رفع این مشکل

                                تاثیر بسزایی دارد.

                                    بر اساس این گزارش، پنجمین کنگره جامعه

                                اپتومتری ایران در روزهای بیست و دوم و بیست و سوم

                                تیرماه برگزار می شود و پذیرای حضور بیش از 400

                                اپتومتریست از سراسر کشور در هتل المپیک تهران

                                خواهد بود.

                                   

                                    

                                 روزنامه اعتماد، شماره 2440 به تاریخ 21/4/91،

                                صفحه 9 (دانش)

رادیو ویژه ی نابینایان ایران راه اندازی شد

رادیو ویژه ی نابینایان ایران راه اندازی شد

به نام یگانه هستی بخش.

با درود فراوان خدمت دوستان عزیز.

به اطلاع عزیزان نابینا و سایر علاقه مندان میرسانیم: رادیو اینترنتی ویژه ی نابینایان ایران راه اندازی گردید.

شما عزیزان میتوانید با مراجعه به نشانی

www.radio.irtbc.com

به این شبکه دسترسی داشته باشید.

لازم به ذکر است رادیو مذکور در مراحل ابتدایی راه اندازی بوده و در وضعیت پخش آزمایشی قرار دارد.

توجه: از آن جهت که این رادیو به تمامی نابینایان ایران تعلق دارد و یکی از مهمترین اهداف راه اندازی آن ارتباط هرچه بهتر و صمیمیتر میان عزیزان نابینا است و دیگر اینکه ما نابینایان ایرانی بتوانیم تصویر صحیحتر و واضحتری از خود به سایر افراد ارائه دهیم, خواهشمند است با نظرات, طرحها و برنامه هایی که توانایی ساخت آن را دارید به پیشرفت این رادیو کمک نمایید.

با سپاس فراوان

سه بازی در یک مجموعه! (سه بازی کاملا فارسی همراه با آموزش)

این مجموعه شامل سه بازی میباشد که به ترتیب عبارتند از: هلیکوپتر مبارز, جنگ جوی با دقت و مار سه بعدی که همه ی بازیها توسط مرکز مجازی نابینایان ایران فارسی شده و در اختیار شما قرار گرفته است

کاری از مرکز مجازی نابینایان ایران

گوینده, تهیه و تنظیم و ویرایش کننده: محمود هژبری
آموزش دهنده: پوریا نامدار

سیستم مورد نیاز:
یک کامپیوتر سریع برای اجرا شدن بهتر بازی
یک کارت صدای استریو
یک بلندگو یا هدفون هر 2 استریو (پیشنهاد میشود از هدفون استفاده کنید)

فضای مورد نیاز: 70.2 MB و 268 MB برای درایو راه انداز مثال: درایو C

http://irtbc.com/download/seh-bazi-dar-yek-maj-moo-ehh