مراسم افطاری

انجمن نابینایان استان آذربایجان غربی در تداوم فعالیتهای خود در ماه مبارک رمضان در تاریخ 31/4/93 بمناسبت 23 ماه مبارک و شب قدر تعداد دویست نفر از اعضای خود را جهت صرف افطاری به غذاخوری اقیانوس در خیابان مولوی دعوت نمود مدیرعامل انجمن آقای عظیمی در این خصوص ابراز امیدواری کرد تا این که انجمن بتواند در طول سال جاری در چندین نوبت دیگر بسته های حمایتی برای اعضای انجمن تهیه و توزیع نماید    

خبر مهم

به نقل از سایت تابناک

کد خبر: ۴۱۷۷۵۶

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۸ - 20 July 2014

 

محمدرضا کارگری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه از ابتدای ماه مبارک رمضان تا امروز در برخی از استان‌ها گلریزان‌هایی برای حمایت از مددجویان، نیازمندان و معلولان تحت پوشش بهزیستی برگزار شده zzاست، اظهار داشت: این گلریزان با هدف صاحب‌خانه دار شدن جامعه بهزیستی (معلولان) برگزار شده است.

وی تصریح کرد: بالغ بر 5 میلیارد تومان در ایام ماه مبارک رمضان جمع‌‌آوری شده است که پیش‌بینی شده است این رقم تا پایان ماه مبارک افزایش پیدا کند.

کارگری خاطرنشان کرد: یکی از اهداف جامعه خیرین حامی معلولان کشور، ساخت مسکن برای معلولان است که در این راستا تمهیداتی از سال گذشته برای صاحب‌دار خانه شدن خانواده‌های معلولان انجام شده است.

سخنگوی جامعه خیرین حامی معلولان کشور بیان داشت: در سال گذشته هدف جامعه خیرین صاحب خانه شدن خانواده‌های دارای 3 معلول بود که با حمایت خیرین بالغ بر 3 هزار و 400 نفر از این خانواده‌ها صاحب مسکن شدند.

وی افزود: امسال نیز پیش‌بینی کرده‌ایم که تمامی خانواده‌های دارای 2 معلول صاحب مسکن شوند که در این زمینه تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

سخنگوی جامعه خیرین حامی معلولان کشور اظهار داشت: مجمع خیرین با پرداخت سهم آورده معلولان به آنها کمک می‌کند تا با حمایت سازمان بهزیستی صاحب مسکن شوند.

کارگری در خصوص تعداد خانواده‌هایی که قرار است امسال در ایام ماه مبارک رمضان صاحب مسکن شوند، گفت: پیش‌بینی می‌شود بالغ بر 3 هزار از این خانواده‌ها از این امکان برخوردار شوند

خبر

          وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: لایحه حمایت از معلولان به مجلس ارسال خواهد شد.
    علی ربیعی با بیان این که لایحه حمایت از معلولان در کمیسیون اجتماعی دولت بررسی شده گفت: به زودی پس از تصویب در کمیسیون دولت، این لایحه به مجلس ارسال خواهد شد.
    ربیعی یادآور شد: براساس این لایحه قرار است که ارائه خدمات دولت به معلولان افزایش یابد.
    ربیعی در حاشیه دیدارش از مرکز خیریه آموزش معلولین جسمی و ذهنی زعفرانیه افزود: باید به سمت اجباری شدن آزمایشات ژنتیک برویم تا دیگر کودک معلولی به دنیا نیاید.
    وی اظهار داشت: آزمایشات ژنتیک پرهزینه است اما با توجه به اینکه نگهداری یک فرد معلول پرهزینه تر است باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که حتی اقشار کم درآمد هم بتوانند در صورت مشکوک بودن به ژن معلول، پیش از ازدواج آزمایش ژنتیک بدهند و این آزمایش پیش از ازدواج اجباری شود.
    وی تاکید کرد؛ موضوع آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج را در شورای عالی بیمه پیگیری خواهد کرد.
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: لایحه حمایت از معلولان به مجلس ارسال می شود
    


 روزنامه کیهان، شماره 20826 به تاریخ 29/4/93،

سبد حمایتی

انجمن نابینایان استان آذربایجان غربی بمناسبت میلاد با سعادت دومین اختر تابناک امامت و ولایت امام حسن مجتبی  در تاریخ 21/4/93 یک سبد حمایتی شامل چند قلم مواد غذایی به قیمت چهل هزار تومان در میان دویست و پنجاه نفر از نابینایان عضو توزیع خواهد نمود

انجمن نابینایان استان آذربایجان غربی همه ساله در ماه مبارک رمضان در راستای حمایت از خانواده های عضو از این گونه اقدامات انجام می دهد تا گامی هر چند کوچک در زمینه کاهش مشکل اقتصادی این عزیزان را برداشته باشد.

مدیرعامل انجمن آقای عبد المناف عظیمی ضمن تقدیر و تشکر از افراد خیری که در این خصوص با انجمن همکاری دارند , اعلام نمود به امید خدا انجمن تا پایان سال یک سبد دیگر نیز تهیه و در میان اعضا توزیع خواهد نمود  

مراسم افطاری

در تاریخ پنجم ماه مبارک رمضان 12 تیر ماه روز پنج شنبه انجمن نابینایان استان آذربایجان غربی همانند سالهای قبل در راستای فعالیتهای فرهنگی و مذهبی خود تعداد سی صد نفر از اعضای خود را جهت صرف افطاری به مسجد الرسول ارومیه واقع در خیابان مولوی دعوت نمود 

 در این مراسم معنوی علاوه بر نابینایان, تعدادی از مسولین نیز دعوت شده بودند

هزینه این مراسم معنوی تماما توسط انجمن پرداخت گردید

برای سهولت ایاب و ذهاب عزیزان نابینا در مسیر برگشت چند دستگاه مینیبوس در محل مراسم برای این امر در نظر گرفته شده بود